kupa-bytu

kupa-nehnutelnosti-5-castych-chyb

cenynehCena nehnuteľnosti - faktory, ktoré ju ovplyvňujú. Predovšetkým je treba rozlišovať medzi ponukovou a realizačnou cenou nehnuteľnosti ...

Čítať celý článok...
 

Dedenie nehnuteľnosti. Dediť je možné zo zákona, zo závetu (testamentu) alebo z obpohreboch týchto dôvodov.   Ak nenadobudne dedičstvo dedič zo závetu, nastupujú namiesto neho dedičia zo zákona.

Čítať celý článok...
 

Ako postupovať, ak sa má podpis osvedčiť v zahraničí ? Ako je všeobecne známe, podpis prevodcu nehnuteľnosti (predávajúceho, dasvetrcu a pod.) musí byť na zmluve úradne osvedčený. Ak je prevádzajúci zastúpený na základe plnej moci, musí byť podpis na plnej moci osvedčený.

Čítať celý článok...
 

Poplatky na katastri. Výšku poplatkov na katastri určuje sadzobník zákona o správnych poplatkoch .koolky4 Medzi najdôležitejšie položky patria:

Čítať celý článok...
 

moneyPlatenie dane pri predaji nehnuteľnosti. Novela s účinnosťou od 1.1.2011 zrušila oslobodenie od platenia dane z príjmov plynúcich z predaja nehnuteľnosti, v ktorej mal predávajúci trvalý pobyt najmenej po dobu dvoch rokov bezprostredne pred predajom (došlo k zrušeniu ustanovenia § 9 ods. 1 písm. a) zákona o dani z príjmov).

Čítať celý článok...
 

manz  Darovanie nehnuteľnosti manželom. V praxi sa často stretávame s otázkou, či je možné darovať nehnuteľnosť manželom do ich bezpodielového spoluvlastníctva (napr. ako svadobný dar).

Čítať celý článok...
 

Úschova peňazí u notára sa v realitnom obchode považuje za jeden z najbezpečnejších spôsobov odovzdania kúpnej ceny. notarPeňažné prostriedky má v dispozícii neutrálna osoba – notár, ktorá zabezpečí, aby sa peniaze odovzdali tomu, komu sa na základe stanovených podmienok dostať majú.

Čítať celý článok...
 
Propagácia nehnuteľnosti PDF Tlačiť E-mail

Pokiaľ pri predaji nehnuteľnosti nespolupracujete s realitnou kanceláriou, je potrebné pre úspešný predaj nehnuteľnosť efektívne spropagovať. Text a fotografie by mali byť kvalitné a pútavé.

Ako nafotiť nehnuteľnosť

Dobrá fotka je viac ako tisíc slov ! Drvivá väčšina kupujúcich vyhľadáva nehnuteľnosti cez internet. Je potvrdené, že inzercia bez obrázku má podstatne nižšiu sledovanosť. Cieľom je vzbudiť prvotné sympatie a záujem o dojednanie osobnej obhliadky. Neprezentujte klamlivé fotografie, pripravíte o čas záujemcu aj samých seba. Platí, čím viac fotografií o nehnuteľnosti poskytnete v rámci inzerátu, tým lepšie.

Typy na správne fotenie

  • vytvorte dojem priestoru
  • zvýraznite pozitíva fotenej nehnuteľnosti (napr. drahú kuchynskú linku, ak je predmetom predaja)
  • budovy fotografujte z viacerých uhlov
  • dosiahnite čo najväčšiu svetlosť v miestnostiach
  • nesnímajte objekty proti slnku
  • odfoťte aj výhľad z okna bytu (domu)

Ako pripraviť pútavý reklamný text

Pri príprave pútavého textu je dobré dodržiavať tieto princípy. Text musí byť pútavý, stručný a pravdivý. V úvode (titulke) textu inzerátu sa obmedzte len na tie najpodstatnejšie informácie, ktoré sú:

  • Typ obchodu (predaj / prenájom)
  • Typ nehnuteľnosti (byt, dom, pozemok a pod.)
  • Lokalita (napr. Bratislava, Staré mesto, Krížna ul.)
  • Podlahová plocha / počet miestností (napr. 60 m € / 2-izbový byt)
  • Cena (110.000 EUR)
  • Kontakt (telefónne číslo a e-mail)

V ďalšom texte je treba zvýrazniť silné stránky nehnuteľnosti. Začnite vlastnosťami, ktoré sú jedinečné, až postupne uvádzajte štandardné údaje. Podstatou dobre napísaného textu je vyvolať záujem ísť sa na nehnuteľnosť pozrieť. Dobrý text a fotografie by mali vytvoriť predstavu o vysnívanom domove, v ktorom strávi nový majiteľ a jeho rodina spokojné a šťastné obdobie života. Nenásilný „útok“ na emócie sa pripúšťa, najmä ak si uvedomíme, že emócie sú paradoxne silným faktorom pri rozhodovaní o kúpe nehnuteľnosti.

Ak má nehnuteľnosť nedostatok, ktorý by mohol byť pre niektorých závažný, je potrebné to v texte spomenúť, napríklad aj v kombinácii s výhodou (napr. takto: „To, že sa byt nachádza na štvrtom poschodí bez výťahu vyvažuje jeho dobrá cena.") Takto si ušetríte čas zbytočnými obhliadkami, ak je to pre niekoho neprekonateľná prekážka. V texte tiež spomeňte, že akceptujete financovanie nehnuteľnosti prostredníctvom hypotekárneho úveru. Spôsob úhrady formou hypotekárneho úveru je najmä pri bytoch a domoch veľmi častá. Vyvarujte sa slovným spojeniam ako „rýchle jednanie – zľava“. Rýchle jednanie pri kúpe nehnuteľnosti je výnimočné, pokiaľ nechcete predať výrazne pod cenu. Kupujúcemu zbytočne vytvoríte štart do vyjednávania o cene a zľavu bude žiadať určite významnú lebo prepadne dojmu, že ste v tiesni a nehnuteľnosť potrebujete predať rýchlo. Ak nechcete, aby vás kontaktovali realitné kancelárie, uveďte to v texte inzerátu (napr. „realitné kancelárie nevolať !“, k tomu pozri kapitolu „špinavé triky RK). 

V texte inzerátu je vhodné spomenúť aj stručný popis občianskej vybavenosti v okolí (obchodný dom, škôlka), zastávka MHD a tiež, aké sú možnosti parkovania,  poschodie, orientáciu bytu, domu, pri pozemku aj tvar, sklon, možnosti využitia (výstavba), možnosti napojenia sa na inžinierske siete a pod.

Inzertná kampaň

Ak máme pripravený pútavý text a kvalitné fotografie, je treba sa zamyslieť nad marketingovou stratégiou.

Ako účinné sa javia byť tieto postupy:

"socialnetwork" marketing

Oznámte záujem predať nehnuteľnosť svojmu okoliu – ideálnym nástrojom sú sociálne siete (napr. facebook, twitter, google+) a rozpošlite e-mail priateľom. Požiadajte priateľov, aby „zdielali“ vašu ponuku aj medzi svojimi ďalšími priateľmi.

"sused" marketing

Ak priatelia nezabrali, začnite marketingovú kampaň medzi priamymi susedmi. Ak predávate byt, nasmerujte kampaň na susedov, s ktorými máte spoločnú stenu. Nenáročným stavebným zásahom by si títo mohli svoj byt spojiť s vaším (samozrejme za dodržania zákonných a stavebnotechnických podmienok). Oslovte ich osobne.

Ak priami susedia nevyužili šancu vytvoriť si väčší byt alebo mezanín, je potrebné rozšíriť okruh oslovených. Vytvorte si leták (titulok, popis, kontakt na vás a dve, tri pútavé fotky vo formáte napr. polovice A4) a tento vhoďte do schránky vašim susedom a tiež susedom v okolitých domoch. Je tu šanca, že sa nájde niekto, koho blízki alebo známi v tom čase kupuje nehnuteľnosť a bývať v susedstve svojej rodiny alebo známych predsa len má svoje výhody. Leták dajte aj na vrátnicu v blízkych administratívnych budovách.

internet marketing

Ďalšou a zrejme najefektívnejšou formou propagácie je inzercia na internete. Ak máte pripravený text a kvalitné foto, osadenia na realitný portál je otázkou len niekoľkých minút. Inzerát nemusíte dávať na všetky realitné portály, na ktoré na internete natrafíte. Vyberte si len tie väčšie, hoci niektoré sú spoplatnené. Medzi najnavštevovanejšie realitné portály patria tieto:

 www.topreality.sk                                                   

www.reality.sk

www.x-reality.sk

www.areality.sk

www.m2.zoznam.sk

www.reality.sme.sk

www.realites.sk

www.trh.sk

www.zoznamrealit.sk

 

"pútač" marketing

 Ide o vodeodolný plachtový materiál alebo pevný plast (napr. tzv. komatex), ktorý s veľkým nápisom "NA PREDAJ" a vaším telefonickým kontaktom pripevníte na plot, viditeľnú časť domu alebo osadíte na prázdny pozemok. Investícia do tejto formy propagácie zvyčajne neprevýši 40 eur. Túto formu propagácie odporúčam skôr majiteľom pozemkov alebo rodinných domov aj keď ju využívajú skôr realitné kancelárie.

« späť